Geen geld voor loonsverhoging? Investeer in je werkgeversmerk!

Bedrijven die geen geld hebben voor loonsverhoging van het personeel, kunnen dit opvangen door te investeren in het werkgeversmerk. Dat is tenminste de uitkomst van een Engels onderzoek. Door te focussen op het werkgeversmerk ('employer brand') kunnen bedrijven personeel aan zich binden als er geen geld is voor loonsverhogingen. Dat schrijft Personnel Today naar aanleiding van een onderzoek onder Engelse HR-professionals. Korting op hotelovernachtingen Het salaris is een belangrijke arbeidsvoorwaarde. Maar als er weinig geld is, kunnen andere zaken werknemers binden aan hun werkgever. Bijvoorbeeld speciale voordeeltjes die de werkgever weinig hoeven te kosten. Zo legt een hotelketen zijn personeel in de watten met winkelkortingen, vouchers voor kinderopvang en natuurlijk hotelovernachtingen voor een vriendenprijsje. Niet alleen financiële voordeeltjes Maar er is meer mogelijk dan financiële voordeeltjes. Personnel Today haalt hiervoor het voorbeeld aan van een non profit-organisatie; een woningcorporatie die geen hoge salarissen kan betalen. Daarom investeert deze werkgever in andere zaken die zijn werknemers belangrijk vinden: zoals vertrouwen, erkenning en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsonderdelen die na de fusie één geheel zijn geworden. Ken jij voorbeelden van bedrijven die juist vanwege deze krappe tijden investeren in het werkgeversmerk? Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Bedrijven die geen geld hebben voor loonsverhoging van het personeel, kunnen dit opvangen door te investeren in het werkgeversmerk. Dat is tenminste de uitkomst van een Engels onderzoek.

Door te focussen op het werkgeversmerk ('employer brand') kunnen bedrijven personeel aan zich binden als er geen geld is voor loonsverhogingen. Dat schrijft Personnel Today naar aanleiding van een onderzoek onder Engelse HR-professionals.

Korting op hotelovernachtingen
Het salaris is een belangrijke arbeidsvoorwaarde. Maar als er weinig geld is, kunnen andere zaken werknemers binden aan hun werkgever.
Bijvoorbeeld speciale voordeeltjes die de werkgever weinig hoeven te kosten. Zo legt een hotelketen zijn personeel in de watten met winkelkortingen, vouchers voor kinderopvang en natuurlijk hotelovernachtingen voor een vriendenprijsje.

Niet alleen financiële voordeeltjes
Maar er is meer mogelijk dan financiële voordeeltjes. Personnel Today haalt hiervoor het voorbeeld aan van een non profit-organisatie; een woningcorporatie die geen hoge salarissen kan betalen. Daarom investeert deze werkgever in andere zaken die zijn werknemers belangrijk vinden: zoals vertrouwen, erkenning en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsonderdelen die na de fusie één geheel zijn geworden.

Ken jij voorbeelden van bedrijven die juist vanwege deze krappe tijden investeren in het werkgeversmerk?

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?