In Londen zie je ze overal: de sjieke Toni & Guy-kapsalons. Sinds kort kan Den Haag zich aan de dure Kneuterdijk ook op stand laten knippen door de kappers van Toni & Guy. De sjieke klanten die een hip kapsel willen, staan wel voor een moeilijke keuze. Aan wie moeten ze hun haar toe vertrouwen: de Stylist (de goedkoopste oplossing), de Top Stylist, de Style Director of toch maar de Art Director (de duurste). Deze benamingen doen me denken aan de inflatie van functie-titels die we in golven hebben: facility manager (in plaats van medewerker interne zaken), account manager (werknemer die contact met een klant heeft), customer relations manager (telefonist die klachten van klanten noteert) en natuurlijk CEO (voor manager of directeur). Als je geen hoog salaris of bijzondere secundaire arbeidsvoorwaarden te bieden hebt, kan een visitekaartje met een mooie functiebenaming veel goed maken. Ik ben benieuwd welke nieuwe, dure functies de krappe arbeidsmarkt dit jaar oplevert. En met een beetje geluk zijn niet alleen de werknemers tevreden met hun nieuwe functie, maar zijn de klanten ook bereid hiervoor meer te betalen. Zo lopen de prijzen van een echt Toni & Guy-kapsel uiteen vanaf € 46 (door de Stylist) tot € 63 (door de Art Director). Dat is wel exclusief haar verven natuurlijk waarvoor alleen een specialist (een junior of senior technician) aan je haar mag zitten.
In Londen zie je ze overal: de sjieke Toni & Guy-kapsalons. Sinds kort kan Den Haag zich aan de dure Kneuterdijk ook op stand laten knippen door de kappers van Toni & Guy.
De sjieke klanten die een hip kapsel willen, staan wel voor een moeilijke keuze. Aan wie moeten ze hun haar toe vertrouwen: de Stylist (de goedkoopste oplossing), de Top Stylist, de Style Director of toch maar de Art Director (de duurste).
Deze benamingen doen me denken aan de inflatie van functie-titels die we in golven hebben: facility manager (in plaats van medewerker interne zaken), account manager (werknemer die contact met een klant heeft), customer relations manager (telefonist die klachten van klanten noteert) en natuurlijk CEO (voor manager of directeur).
Als je geen hoog salaris of bijzondere secundaire arbeidsvoorwaarden te bieden hebt, kan een visitekaartje met een mooie functiebenaming veel goed maken. Ik ben benieuwd welke nieuwe, dure functies de krappe arbeidsmarkt dit jaar oplevert.
En met een beetje geluk zijn niet alleen de werknemers tevreden met hun nieuwe functie, maar zijn de klanten ook bereid hiervoor meer te betalen. Zo lopen de prijzen van een echt Toni & Guy-kapsel uiteen vanaf € 46 (door de Stylist) tot € 63 (door de Art Director). Dat is wel exclusief haar verven natuurlijk waarvoor alleen een specialist (een junior of senior technician) aan je haar mag zitten.