Met een CV van twee saaie, volgetypte A4-tjes maakt een kandidaat tegenwoordig niet veel indruk meer. Het traditionele moetje bij een sollicitatie verandert de laatste jaren razendsnel in een trendy presentatie. Nu kandidaten en werknemers zich steeds meer ontwikkelen tot een personal brand, volstaat het traditionele CV niet langer. Infographic over 500 jaar CV's Steeds meer kandidaten laten de traditionele A4-tjes links liggen. Ze verwijzen simpel naar hun LinkedIn-profiel of hun Facebook-pagina. Anderen kiezen voor een mooi vormgegeven portfolio waarin ze hun werk laten zien, een YouTube-video of een persoonlijke website die de werkgever nieuwsgierig moet maken. Via de marketing-website Mashable kwam ik een interessante illustratie tegen, een infographic van Rezscore, die de ontwikkeling van het CV op zijn Amerikaans mooi samenvat. Door twee keer op de illustratie te klikken, kun je de infographic op groot formaat bekijken.
Met een CV van twee saaie, volgetypte A4-tjes maakt een kandidaat tegenwoordig niet veel indruk meer. Het traditionele moetje bij een sollicitatie verandert de laatste jaren razendsnel in een trendy presentatie.
Nu kandidaten en werknemers zich steeds meer ontwikkelen tot een personal brand, volstaat het traditionele CV niet langer.
Infographic over 500 jaar CV's
Steeds meer kandidaten laten de traditionele A4-tjes links liggen. Ze verwijzen simpel naar hun LinkedIn-profiel of hun Facebook-pagina. Anderen kiezen voor een mooi vormgegeven portfolio waarin ze hun werk laten zien, een YouTube-video of een persoonlijke website die de werkgever nieuwsgierig moet maken.
Via de marketing-website Mashable kwam ik een interessante illustratie tegen, een infographic van Rezscore, die de ontwikkeling van het CV op zijn Amerikaans mooi samenvat.
Door twee keer op de illustratie te klikken, kun je de infographic op groot formaat bekijken.