Is het voor kandidaten niet veel interessanter om ontdekt te worden in plaats van te moeten solliciteren? Deze gedachte is precies wat de Nederlandse site Battle of Concepts interessant maakt voor werkgevers. Via de Battle of Concepts-site die sinds dit voorjaar bestaat, kunnen bedrijven problemen voorleggen aan studenten en jonge professionals tot 30 jaar. "Talentvolle studenten en young professionals denken mee over vraagstukken op gebied van o.a. marketing, IT, techniek, logistiek en leveren met elkaar gemiddeld zo'n 50 creatieve en innovatieve concepten aan. Afhankelijk van uw vraagstuk varieert dit van kort omschreven ideeën tot uitgewerkte marketingcampagnes inclusief websites, commercials en banners", aldus de site. De bedrijven krijgen de ideeën/oplossingen anoniem toegestuurd. Het bedrijf kiest vervolgens de 20 beste concepten uit. De deelnemers achter deze concepten winnen prijzengeld èn verdienen punten voor de Battle Ranking. Het totale prijzengeld kan per Battle variëren van € 2.500 tot € 10.000. Zo heeft de vacaturesite VolkskrantBanen 3.000 euro prijzengeld over voor een "innovatief idee voor groei van het websitebezoek". Na afloop van de Battle krijgen de bedrijven die het probleem hebben voorgelegd, desgewenst de beschikking over de CV's van de inzenders zodat zij deze kandidaten voor een nadere kennismaking kunnen uitnodigen. Omdat de medewerkers van Battle of Concepts deelname aan de prijsvraag promoten bij relevante studieverenigingen en docenten, kunnen bedrijven op deze manier zeer specifieke doelgroepen bereiken. Of het Battle of Concepts ook daadwerkelijk leidt tot het in dienst nemen van nieuwe medewerkers, weet ik niet. Maar jonge breinen laten knarsen op jouw bedrijfsproblemen, is in ieder geval een stuk spannender dan het doornemen van het zoveelste CV.
Is het voor kandidaten niet veel interessanter om ontdekt te worden in plaats van te moeten solliciteren? Deze gedachte is precies wat de Nederlandse site Battle of Concepts interessant maakt voor werkgevers.
Via de Battle of Concepts-site die sinds dit voorjaar bestaat, kunnen bedrijven problemen voorleggen aan studenten en jonge professionals tot 30 jaar. "Talentvolle studenten en young professionals denken mee over vraagstukken op gebied van o.a. marketing, IT, techniek, logistiek en leveren met elkaar gemiddeld zo'n 50 creatieve en innovatieve concepten aan. Afhankelijk van uw vraagstuk varieert dit van kort omschreven ideeën tot uitgewerkte marketingcampagnes inclusief websites, commercials en banners", aldus de site.
De bedrijven krijgen de ideeën/oplossingen anoniem toegestuurd. Het bedrijf kiest vervolgens de 20 beste concepten uit. De deelnemers achter deze concepten winnen prijzengeld èn verdienen punten voor de Battle Ranking. Het totale prijzengeld kan per Battle variëren van € 2.500 tot € 10.000. Zo heeft de vacaturesite VolkskrantBanen 3.000 euro prijzengeld over voor een "innovatief idee voor groei van het websitebezoek".
Na afloop van de Battle krijgen de bedrijven die het probleem hebben voorgelegd, desgewenst de beschikking over de CV's van de inzenders zodat zij deze kandidaten voor een nadere kennismaking kunnen uitnodigen.
Omdat de medewerkers van Battle of Concepts deelname aan de prijsvraag promoten bij relevante studieverenigingen en docenten, kunnen bedrijven op deze manier zeer specifieke doelgroepen bereiken.
Of het Battle of Concepts ook daadwerkelijk leidt tot het in dienst nemen van nieuwe medewerkers, weet ik niet. Maar jonge breinen laten knarsen op jouw bedrijfsproblemen, is in ieder geval een stuk spannender dan het doornemen van het zoveelste CV.