Gisteren heeft verffabrikant AkzoNobel met enig rumoer een nieuw logo gepresenteerd. Dit nieuwe mannetje krijgt voortaan een prominentere plaats op de verfblikken van Flexa en Sikkens, zodat AkzoNobel meer bekendheid krijgt als één van de grootste verffabrikanten ter wereld. In een uitgebreide reportage legt RTL Nieuws vooral de nadruk op het belang van naamsbekendheid voor de arbeidsmarktcommunicatie. In de TV-reportage komt bestuursvoorzitter Hans Wijers aan het woord: "Het wordt steeds moeilijker om goede mensen te vinden. Er zijn steeds minder mensen beschikbaar op de arbeidsmarkt in Nederland, in Brazilië, in China, waar je ook gaat." "Als je duidelijk maakt dat achter de producten AkzoNobel staat, één van de grootste bedrijven in de wereld op het gebied van verf, dan willen ze daar veel liever werken", aldus Wijers. Is dit een bewijs voor de stelling van uitzendbureau Adecco dat het vinden en binden van personeel belangrijker is dan het vinden het binden van klanten?
Gisteren heeft verffabrikant AkzoNobel met enig rumoer een nieuw logo gepresenteerd. Dit nieuwe mannetje krijgt voortaan een prominentere plaats op de verfblikken van Flexa en Sikkens, zodat AkzoNobel meer bekendheid krijgt als één van de grootste verffabrikanten ter wereld.
In een uitgebreide reportage legt RTL Nieuws vooral de nadruk op het belang van naamsbekendheid voor de arbeidsmarktcommunicatie.
In de TV-reportage komt bestuursvoorzitter Hans Wijers aan het woord: "Het wordt steeds moeilijker om goede mensen te vinden. Er zijn steeds minder mensen beschikbaar op de arbeidsmarkt in Nederland, in Brazilië, in China, waar je ook gaat."
"Als je duidelijk maakt dat achter de producten AkzoNobel staat, één van de grootste bedrijven in de wereld op het gebied van verf, dan willen ze daar veel liever werken", aldus Wijers.
Is dit een bewijs voor de stelling van uitzendbureau Adecco dat het vinden en binden van personeel belangrijker is dan het vinden het binden van klanten?