Met de bekendmaking van de nominaties voor de 'beste digitale sollicitatie-ervaring' is het jaarlijkse prijzencircus weer gestart. In november volgt de uitreiking van een andere award: de Gouden Cursor. En of dat niet genoeg is, komt er een nieuwe prijs aan; voor de "beste mobiele sollicitatie-ervaring". Voor ambitieuze online recruiters zijn het weer spannende dagen. De komende weken worden verschillende prijzen uitgereikt, waarmee recruiters goede sier kunnen maken op hun eigen CV. Digitale sollicitatie-ervaring Op 25 oktober wordt voor de vijfde keer de prijs uitgereikt voor de 'beste digitale sollicitatie-ervaring'. Voor deze prijs is een goede wervingssite alleen al lang niet meer voldoende. 'Digitaal-Werven' onderzoekt niet alleen de recruitmentsite, maar vooral ook de manier waarop het sollicitatieproces wordt afgehandeld. Daarvoor werkt Digitaal-Werven met ‘mystery guests‘, fake kandidaten die vragen stellen of solliciteren. En sinds vorig jaar wordt ook gekeken naar de aanwezigheid van de werkgever op netwerksites als Hyves, LinkedIn, Twitter en Facebook. In het onderzoek zijn dit jaar de online recruitment-inspanningen onderzocht van meer dan 400 werkgevers. Deze week zijn de vijf nominaties voor de prijs bekend gemaakt: ASR, Cap Gemini, Deloitte, Klap Assuradeuren en VUmc. Uit de nominaties blijkt dat er op dit moment weinig beweging zit in online recruitment. ASR was eerder genomineerd en Deloitte kreeg vorig jaar al de prijs. In vergelijking met vorig jaar is de top van iets breder geworden, terwijl aan de andere kant meer bedrijven een onvoldoende scoren. Initiatiefnemer Bas van de Haterd vermoedt dan ook dat "de gemiddelde investeringen blijkbaar laag zijn geweest". Gouden Cursor De onzekere economische vooruitzichten zullen veel werkgevers voorzichtig maken met hun investeringen in recruitment. Maar dat weerhoudt de liefhebbers van een recruitment-feestje er niet van om prijzen uit te delen. Weliswaar met minder tamtam dan we gewend zijn van Intelligence Group, wordt op 17 november de Gouden Cursor uitgereikt, de prijs voor de beste recruitmentsite. Mobiele sollicitatie-ervaring Wie snel is en vreest buiten de prijzen te vallen, kan zichzelf nog nomineren voor een nieuwe prijs: de beste mobiele sollicitatie-ervaring. Welke website of app speelt het beste in op de behoefte van de kandidaat die solliciteert via mobieltje of tablet? Initiatiefnemer van deze nieuwe prijs is recruiter Jacco Valkenburg, die tegenwoordig ook mobiele recruitmentapps verkoopt. Of deze nieuwe prijs relevant is, moet de komende jaren blijken. Er zijn op dit moment weinig werkgevers die investeringen doen in mobiele sites of apps. Ze vinden de kosten niet opwegen tegen het geringe aantal kandidaten dat hun huidige recruitmentsite bezoekt met mobieltje of tablet. Komen de kandidaten niet omdat deze sites niet optimaal zijn ingericht voor mobiel gebruik? Of omdat ze liever solliciteren met hun traditionele PC?
Met de bekendmaking van de nominaties voor de 'beste digitale sollicitatie-ervaring' is het jaarlijkse prijzencircus weer gestart. In november volgt de uitreiking van een andere award: de Gouden Cursor. En of dat niet genoeg is, komt er een nieuwe prijs aan; voor de "beste mobiele sollicitatie-ervaring".
Voor ambitieuze online recruiters zijn het weer spannende dagen. De komende weken worden verschillende prijzen uitgereikt, waarmee recruiters goede sier kunnen maken op hun eigen CV.
Digitale sollicitatie-ervaring
Op 25 oktober wordt voor de vijfde keer de prijs uitgereikt voor de 'beste digitale sollicitatie-ervaring'.
Voor deze prijs is een goede wervingssite alleen al lang niet meer voldoende. 'Digitaal-Werven' onderzoekt niet alleen de recruitmentsite, maar vooral ook de manier waarop het sollicitatieproces wordt afgehandeld. Daarvoor werkt Digitaal-Werven met ‘mystery guests‘, fake kandidaten die vragen stellen of solliciteren. En sinds vorig jaar wordt ook gekeken naar de aanwezigheid van de werkgever op netwerksites als Hyves, LinkedIn, Twitter en Facebook.
In het onderzoek zijn dit jaar de online recruitment-inspanningen onderzocht van meer dan 400 werkgevers. Deze week zijn de vijf nominaties voor de prijs bekend gemaakt: ASR, Cap Gemini, Deloitte, Klap Assuradeuren en VUmc.
Uit de nominaties blijkt dat er op dit moment weinig beweging zit in online recruitment. ASR was eerder genomineerd en Deloitte kreeg vorig jaar al de prijs.
In vergelijking met vorig jaar is de top van iets breder geworden, terwijl aan de andere kant meer bedrijven een onvoldoende scoren. Initiatiefnemer Bas van de Haterd vermoedt dan ook dat "de gemiddelde investeringen blijkbaar laag zijn geweest".
Gouden Cursor
De onzekere economische vooruitzichten zullen veel werkgevers voorzichtig maken met hun investeringen in recruitment. Maar dat weerhoudt de liefhebbers van een recruitment-feestje er niet van om prijzen uit te delen.
Weliswaar met minder tamtam dan we gewend zijn van Intelligence Group, wordt op 17 november de Gouden Cursor uitgereikt, de prijs voor de beste recruitmentsite.
Mobiele sollicitatie-ervaring
Wie snel is en vreest buiten de prijzen te vallen, kan zichzelf nog nomineren voor een nieuwe prijs: de beste mobiele sollicitatie-ervaring. Welke website of app speelt het beste in op de behoefte van de kandidaat die solliciteert via mobieltje of tablet?
Initiatiefnemer van deze nieuwe prijs is recruiter Jacco Valkenburg, die tegenwoordig ook mobiele recruitmentapps verkoopt.
Of deze nieuwe prijs relevant is, moet de komende jaren blijken. Er zijn op dit moment weinig werkgevers die investeringen doen in mobiele sites of apps. Ze vinden de kosten niet opwegen tegen het geringe aantal kandidaten dat hun huidige recruitmentsite bezoekt met mobieltje of tablet. Komen de kandidaten niet omdat deze sites niet optimaal zijn ingericht voor mobiel gebruik? Of omdat ze liever solliciteren met hun traditionele PC?