Recruiters kijken verlekkerd naar de mogelijkheden van het populaire vriendennetwerk Hyves. Michel Rijnders van HRlog heeft een informatieve handleiding geschreven voor recruiters die Hyves willen inzetten. Voor de snelle jongens en meisjes onder ons is Hyves misschien niet het meest geschikte medium. Voor Hyves hebben recruiters geduld nodig. Niet voor niets benadrukt Michel Rijnders terecht in zijn handleiding dat recruiters eerst een vriendennetwerk moeten opbouwen en met Hyves-gebruikers het gesprek moeten aangaan, voordat ze kunnen beginnen aan het benaderen van kandidaten. Want 43% van de Hyves-bezoekers mag open staan voor een andere baan, maar net als de andere gebruikers komen zij naar Hyves voor een andere reden: contact onderhouden met hun vrienden. Een tip als aanvulling op de handleiding van Michel Rijnders: professionele recruiters moeten niet zelf teveel tijd besteden aan Hyves. Ze kunnen hun aandacht beter richten op het faciliteren van werknemers die al actief zijn bij Hyves. Stimuleer hen om op een passende manier vacatures onder aandacht te brengen. Zo horen potentiële kandidaten van hun vrienden (of de vrienden van hun vrienden) hoe het is om bij het bedrijf te werken. Daar kan geen recruiter tegenop. Lees ook: LinkedIn-ers staan vaker open voor een andere baan (Personeelslog) Online netwerkers willen doorgroeimogelijkheden (Personeelslog)
Recruiters kijken verlekkerd naar de mogelijkheden van het populaire vriendennetwerk Hyves. Michel Rijnders van HRlog heeft een informatieve handleiding geschreven voor recruiters die Hyves willen inzetten.
Voor de snelle jongens en meisjes onder ons is Hyves misschien niet het meest geschikte medium. Voor Hyves hebben recruiters geduld nodig.
Niet voor niets benadrukt Michel Rijnders terecht in zijn handleiding dat recruiters eerst een vriendennetwerk moeten opbouwen en met Hyves-gebruikers het gesprek moeten aangaan, voordat ze kunnen beginnen aan het benaderen van kandidaten.
Want 43% van de Hyves-bezoekers mag open staan voor een andere baan, maar net als de andere gebruikers komen zij naar Hyves voor een andere reden: contact onderhouden met hun vrienden.
Een tip als aanvulling op de handleiding van Michel Rijnders: professionele recruiters moeten niet zelf teveel tijd besteden aan Hyves. Ze kunnen hun aandacht beter richten op het faciliteren van werknemers die al actief zijn bij Hyves. Stimuleer hen om op een passende manier vacatures onder aandacht te brengen.
Zo horen potentiële kandidaten van hun vrienden (of de vrienden van hun vrienden) hoe het is om bij het bedrijf te werken. Daar kan geen recruiter tegenop.
Lees ook:
LinkedIn-ers staan vaker open voor een andere baan (Personeelslog)
Online netwerkers willen doorgroeimogelijkheden (Personeelslog)