Telegraaf's 360inc vergelijkt werkgevers

In de strijd om de hoger opgeleide kandidaten bindt het Telegraaf-concern de strijd aan met Intermediair. In navolging van deze concurrent heeft het bedrijf een site opgezet waar (oud)werknemers hun mening kunnen geven over werkgevers: 360inc. "360inc bouwt aan 'n helder beeld van werkgevers", valt te lezen op de nieuwe site van de Telegraaf Media Groep. "Je vindt hier niet alleen de standaard informatie vanuit het bedrijf zelf, maar ook (en juist) inside information van werknemers en sollicitanten. Door je ervaring te delen help je anderen om een goed beeld te krijgen van een werkgever en profiteer je op jouw beurt zelf ook van andermans ervaring!" Niet alleen reviews van (oud)werknemers 360inc is primair gericht op "hoogopgeleide young professionals". De site heeft een iets bredere opzet dan CompanyRating, een vergelijkbaar initiatief van Intermediair. Daar waar CompanyRating alleen plaats inruimt voor beoordelingen van (oud)werknemers, geeft 360inc ook sollicitanten, klanten en stagiairs de mogelijkheid om een review te plaatsen. Op vijf aspecten kunnen (oud)werknemers, sollicitanten, stagiairs en klanten een werkgever beoordelen: bedrijfscultuur, solliciteren, arbeidsvoorwaarden, werkvloer (de collega's, de lunch), maatschappij (maatschappelijk verantwoord ondernemen, diversiteit). Inside information "Werkzoekenden hebben behoefte aan inside information voordat ze solliciteren, zodat ze zich breder kunnen oriënteren en erachter komen of een werkgever echt bij ze past", aldus initiatiefneemster Hilde Tholen in het persbericht dat bij de start is uitgebracht. Online platform voor werknemers èn werkgevers Tegelijkertijd wil 360inc ook een online platform voor werkgevers zijn. Zo wil de site ervoor zorgen dat werkgevers kunnen reageren op de reviews. "Ze kunnen monitoren wat er over ze gezegd wordt en contact leggen met de doelgroep. Daarnaast krijgen ze als organisatie een eigentijds en informeel visitekaartje met grote geloofwaardigheid." Commerciële mogelijkheden? Vooralsnog is het onduidelijk welke commerciële mogelijkheden de Telegraaf ziet in dit nieuwe initiatief. Is het de bedoeling dat werkgevers gaan betalen om te kunnen reageren op de beoordelingen? En krijgen ze zo ook invloed op de reviews die worden gepubliceerd? Of is 360inc de zoveelste site die geld wil verdienen met de plaatsing van vacatures en wervingsvideo's? Update (18 oktober): Naar aanleiding van enkele vragen van Personeelslog heeft Hilde Tholen van 360inc aanvullende informatie gestuurd. Daaruit blijkt dat het plaatsen van basisinformatie voor de werkgever gratis is. Daarnaast heeft de site verschillende betaalde pakketten voor werkgevers. Het goedkoopste basispakket kost 1.500 euro per jaar. Daarvoor kan de werkgever een bedrijfspresentatie inclusief standaard-bedrijfsfilmpje kwijt, kan hij vacatures publiceren en heeft hij de mogelijkheid om te reageren op reviews. Het meest uitgebreide pakket kost 6.000 euro per jaar en daarvoor krijgt het bedrijf er onder meer een video op de homepage van 360inc bij. Ook kan de werkgever met behulp van een 'widget' op de eigen wervingssite positieve reviews plaatsen. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

360inc: nieuwe beoordelingssite van werkgeversIn de strijd om de hoger opgeleide kandidaten bindt het Telegraaf-concern de strijd aan met Intermediair.

In navolging van deze concurrent heeft het bedrijf een site opgezet waar (oud)werknemers hun mening kunnen geven over werkgevers: 360inc.

"360inc bouwt aan 'n helder beeld van werkgevers", valt te lezen op de nieuwe site van de Telegraaf Media Groep.
"Je vindt hier niet alleen de standaard informatie vanuit het bedrijf zelf, maar ook (en juist) inside information van werknemers en sollicitanten. Door je ervaring te delen help je anderen om een goed beeld te krijgen van een werkgever en profiteer je op jouw beurt zelf ook van andermans ervaring!"

Niet alleen reviews van (oud)werknemers
360inc is primair gericht op "hoogopgeleide young professionals".

De site heeft een iets bredere opzet dan CompanyRating, een vergelijkbaar initiatief van Intermediair. Daar waar CompanyRating alleen plaats inruimt voor beoordelingen van (oud)werknemers, geeft 360inc ook sollicitanten, klanten en stagiairs de mogelijkheid om een review te plaatsen.

Op vijf aspecten kunnen (oud)werknemers, sollicitanten, stagiairs en klanten een werkgever beoordelen: bedrijfscultuur, solliciteren, arbeidsvoorwaarden, werkvloer (de collega's, de lunch), maatschappij (maatschappelijk verantwoord ondernemen, diversiteit).

Inside information
"Werkzoekenden hebben behoefte aan inside information voordat ze solliciteren, zodat ze zich breder kunnen oriënteren en erachter komen of een werkgever echt bij ze past", aldus initiatiefneemster Hilde Tholen in het persbericht dat bij de start is uitgebracht.

Online platform voor werknemers èn werkgevers
Tegelijkertijd wil 360inc ook een online platform voor werkgevers zijn. Zo wil de site ervoor zorgen dat werkgevers kunnen reageren op de reviews. "Ze kunnen monitoren wat er over ze gezegd wordt en contact leggen met de doelgroep. Daarnaast krijgen ze als organisatie een eigentijds en informeel visitekaartje met grote geloofwaardigheid."

Commerciële mogelijkheden?
Vooralsnog is het onduidelijk welke commerciële mogelijkheden de Telegraaf ziet in dit nieuwe initiatief.
Is het de bedoeling dat werkgevers gaan betalen om te kunnen reageren op de beoordelingen? En krijgen ze zo ook invloed op de reviews die worden gepubliceerd?
Of is 360inc de zoveelste site die geld wil verdienen met de plaatsing van vacatures en wervingsvideo's?

Update (18 oktober):
Naar aanleiding van enkele vragen van Personeelslog heeft Hilde Tholen van 360inc aanvullende informatie gestuurd. Daaruit blijkt dat het plaatsen van basisinformatie voor de werkgever gratis is. Daarnaast heeft de site verschillende betaalde pakketten voor werkgevers.
Het goedkoopste basispakket kost 1.500 euro per jaar. Daarvoor kan de werkgever een bedrijfspresentatie inclusief standaard-bedrijfsfilmpje kwijt, kan hij vacatures publiceren en heeft hij de mogelijkheid om te reageren op reviews.
Het meest uitgebreide pakket kost 6.000 euro per jaar en daarvoor krijgt het bedrijf er onder meer een video op de homepage van 360inc bij. Ook kan de werkgever met behulp van een 'widget' op de eigen wervingssite positieve reviews plaatsen.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 447 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?