Met 69 zieken per 100.000 Nederlanders hebben we inmiddels een echte griepepidemie. Als gevolg van de Mexicaanse griep (pardon officieel heet het: Nieuwe Influenza A H1N1) zijn er inmiddels zes dodelijke slachtoffers te betreuren. Managers en HRM-ers kijken naar de actuele verzuimcijfers. Zullen ze straks noodmaatregelen moeten nemen om de belangrijkste activiteiten te kunnen voortzetten? Ondertussen blijft preventie het belangrijkst. Werkgevers doen zelf al het nodige aan preventie. Op veel bedrijfstoiletten hangen posters hoe werknemers het beste hun handen kunnen wassen. Griep op grip Onder het motto Grip op griep heeft de overheid een informatieve campagne gevoerd met een TV-spotje en een brochure die huis aan huis is bezorgd. Dat het ook anders kan, en vooral ook minder saai, heeft het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid aangetoond. Swine flu rap Het ministerie heeft er een wedstrijd van gemaakt en heeft Amerikanen gevraagd om zelf TV-spotjes te maken. Dat heeft tot meer dan 250 spotjes geleid die honderdduizenden Amerikanen hebben gezien via de videosite YouTube. Op basis van een voorselectie van het ministerie van Volksgezondheid hebben de kijkers vervolgens de beste spot gekozen. Het winnende spotje dat je hieronder kunt zien, is vervolgens op TV-stations uitgezonden als de campagnespot. Het spotje, de ‘swine flu’-rap, is gemaakt door John D. Clarke, een echte dokter van beroep. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.
Met 69 zieken per 100.000 Nederlanders hebben we inmiddels een echte griepepidemie. Als gevolg van de Mexicaanse griep (pardon officieel heet het: Nieuwe Influenza A H1N1) zijn er inmiddels zes dodelijke slachtoffers te betreuren.
Managers en HRM-ers kijken naar de actuele verzuimcijfers. Zullen ze straks noodmaatregelen moeten nemen om de belangrijkste activiteiten te kunnen voortzetten? Ondertussen blijft preventie het belangrijkst.
Werkgevers doen zelf al het nodige aan preventie. Op veel bedrijfstoiletten hangen posters hoe werknemers het beste hun handen kunnen wassen.
Griep op grip
Onder het motto Grip op griep heeft de overheid een informatieve campagne gevoerd met een TV-spotje en een brochure die huis aan huis is bezorgd.
Dat het ook anders kan, en vooral ook minder saai, heeft het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid aangetoond.
Swine flu rap
Het ministerie heeft er een wedstrijd van gemaakt en heeft Amerikanen gevraagd om zelf TV-spotjes te maken. Dat heeft tot meer dan 250 spotjes geleid die honderdduizenden Amerikanen hebben gezien via de videosite YouTube. Op basis van een voorselectie van het ministerie van Volksgezondheid hebben de kijkers vervolgens de beste spot gekozen.
Het winnende spotje dat je hieronder kunt zien, is vervolgens op TV-stations uitgezonden als de campagnespot. Het spotje, de ‘swine flu’-rap, is gemaakt door John D. Clarke, een echte dokter van beroep.
Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.