Binnen 3 jaar wil IT-bedrijf Atos Origin alle interne email afschaffen. Werknemers mogen dan niet meer met elkaar e-mailen, maar communiceren onderling via social media, discussiefora en chat. Atos Origin wil een "zero email"-bedrijf worden, heeft CEO Thierry Breton gisteren bekend gemaakt. Op deze manier wil het bedrijf een einde maken aan de digitale vervuiling, schrijft de website Emerce. Teveel tijd Volgens de voorman van Atos Origin verzenden we veel te veel email en zijn we er teveel tijd aan kwijt. Managers zijn wel 5 tot 20 uur per week bezig met het lezen en beantwoorden van mail. Maar ondanks alle tijd die ze hiervoor gebruiken, bevredigt mail niet hun informatiebehoefte. Want naast het mailen besteden managers nog eens 25% van hun tijd aan het zoeken naar informatie. Moderne tools Atos Origin wil email vervangen door moderne tools die samenwerking vergemakkelijken: zoals interne sociale media (Twitter, Facebook, Wiki’s en/of speciale varianten hiervan voor interne communicatie), discussiefora, chat. Deze tools zijn "meer persoonlijke, snellere en veel goedkopere middelen die het managen en delen van informatie beter ondersteunen", aldus het bedrijf in een persbericht over zijn "zero mail"-ambitie.
Binnen 3 jaar wil IT-bedrijf Atos Origin alle interne email afschaffen. Werknemers mogen dan niet meer met elkaar e-mailen, maar communiceren onderling via social media, discussiefora en chat.
Atos Origin wil een "zero email"-bedrijf worden, heeft CEO Thierry Breton gisteren bekend gemaakt. Op deze manier wil het bedrijf een einde maken aan de digitale vervuiling, schrijft de website Emerce.
Teveel tijd
Volgens de voorman van Atos Origin verzenden we veel te veel email en zijn we er teveel tijd aan kwijt.
Managers zijn wel 5 tot 20 uur per week bezig met het lezen en beantwoorden van mail. Maar ondanks alle tijd die ze hiervoor gebruiken, bevredigt mail niet hun informatiebehoefte. Want naast het mailen besteden managers nog eens 25% van hun tijd aan het zoeken naar informatie.
Moderne tools
Atos Origin wil email vervangen door moderne tools die samenwerking vergemakkelijken: zoals interne sociale media (Twitter, Facebook, Wiki’s en/of speciale varianten hiervan voor interne communicatie), discussiefora, chat.
Deze tools zijn "meer persoonlijke, snellere en veel goedkopere middelen die het managen en delen van informatie beter ondersteunen", aldus het bedrijf in een persbericht over zijn "zero mail"-ambitie.