Flexibel werken is populair bij medewerkers, maar kan ook de dienstverlening verbeteren, de efficiency vergroten en kostenvoordeel opleveren. Hier vindt u een overzicht van de voor- en nadelen en een lijst met de 20 meest gemaakte fouten.
Flexibel werken, voorheen ook wel Het Nieuwe Werken (HNW) genoemd, geeft medewerkers de vrijheid om te werken wanneer en waar ze willen. Werkgevers laten hun medewerkers ‘los’ en geven hen het vertrouwen dat zij de gewenste doelen zullen halen. Doordat medewerkers vaker van kantoor zijn, kunnen werkgevers besparen op kantoorkosten. Ook staan medewerkers minder in de file, waardoor er minder tijd en geld wordt verspild.
Flexibel werken gaat over flexibele arbeidstijden, thuiswerken, gebruikmaken van E-HRM en moderne communicatiemiddelen en sturen op resultaat. Deze elementen zijn bij vele organisaties al gemeengoed. Maar wel is het zo dat de technologie de laatste jaren echt zover is dat het goed ingevoerd kan worden.
Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.